Humanisering

Humanisering

Wat houdt de megatrend humanisering in?
De maatschappij individualiseert: individuele waarden en behoeften staan nadrukkelijker centraal. De decentralisatie van onder meer overheidstaken heeft ervoor gezorgd dat burgers meer eigen regie krijgen om te beslissen wat goed voor hen is. Burgers dienen steeds meer zaken zelf te regelen. Deze vorm van empowerment vertaalt zich in een grotere behoefte aan maatwerk en personalisering van producten en diensten. Bedrijven veranderen en bewegen steeds meer mee met de ‘consumens’, want die is gedurende de tijd anders gaan winkelen en is nu mondiger en kritischer. De menselijke kant begrijpen en de keuzes die iemand maakt, vertelt ons hoe je klanten persoonlijk kunt benaderen. Klanten benaderen door middel van omnichannel werkt niet meer. Klanten willen persoonlijke aandacht, een-op-eenmarketing is normaal.

Humanisering uit zich in de volgende macrotrends: hedonisme (belevenis-economie) en personaliseren (maatwerk).

Hedonisme en personalisering

Lees verder

INHOUDSOPGAVE COMMERCIE, GROOTHANDEL EN INTERNATIONALE HANDEL