Humanisering

Humanisering

Wat houdt de megatrend humanisering in?
De maatschappij individualiseert: individuele waarden en behoeften staan nadrukkelijker centraal. De decentralisatie van onder meer overheidstaken zorgt ervoor dat burgers meer eigen regie krijgen om te beslissen wat goed voor hen is. Burgers dienen steeds meer zaken zelf te regelen. Deze vorm van empowerment vertaalt zich in een grotere behoefte aan maatwerk en personalisering van producten en diensten. Bedrijven veranderen en bewegen steeds meer mee met de ‘consumens’, want die is anders gaan winkelen en is mondiger en kritischer. Door de menselijke kant te begrijpen en de keuzes die iemand maakt, kun je je klanten persoonlijk benaderden. Klanten benaderen door middel van omnichannel werkt niet meer. Klanten willen persoonlijke aandacht, een-op-eenmarketing.

Humanisering uit zich in de volgende macrotrends: hedonisme (belevenis-economie) en personaliseren (maatwerk).

Hedonisme en personalisering

Lees verder

INHOUDSOPGAVE RETAIL