Humanisering

Humanisering

Wat houdt de megatrend humanisering in?
De maatschappij individualiseert: individuele waarden en behoeften staan nadrukkelijker centraal. De decentralisatie van onder meer overheidstaken heeft ervoor gezorgd dat burgers meer eigen regie krijgen om te beslissen wat goed voor hen is. Burgers dienen steeds meer zaken zelf te regelen. Deze vorm van empowerment vertaalt zich in een grotere behoefte aan maatwerk en personalisering van producten en diensten. Bedrijven veranderen en bewegen steeds meer mee met de ‘consumens’, want die is anders gaan winkelen en is mondiger en kritischer. Als je de menselijke kant en keuzes die iemand maakt begrijpt, weet je hoe je klanten persoonlijk kunt benaderen. Klanten benaderen door middel van omnichannel werkt niet meer. Ze willen persoonlijke aandacht, 1-op-1-marketing is normaal. Humanisering uit zich in de macrotrend personaliseren (maatwerk).

Personalisering

Lees verder

INHOUDSOPGAVE MODE, INTERIEUR, TAPIJT EN TEXTIEL