Smartification

Smartification

Wat houdt de megatrend smartification in?
De term ‘smartification’ betekent het ‘verslimmen’ van processen. Dit komt door de steeds verdergaande digitalisering en de toepassingsmogelijkheden die hierdoor ontstaan. Steeds meer diverse apparaten in ons dagelijks leven zijn online verbonden, waardoor we een overvloed aan data verkrijgen. Deze data kun je steeds slimmer inzetten om enerzijds het businessmodel van organisaties te updaten, en anderzijds een makkelijkere customer journey te verwezenlijken. Ook kun je er bepaalde onderdelen van het werk mee automatiseren, bijvoorbeeld administratief werk. Computers kunnen dankzij smart automation, computeralgoritmes en deep learning handmatige en cognitieve routinematige taken automatiseren die mensen uitvoerden. Dit resulteert in meer tijd voor overige taken, zoals gesprekken met klanten of branding op verschillende verkoopkanalen.
Smartification uit zich binnen de commercie in de volgende macrotrends: client-commerce, smart data & kunstmatige intelligentie (KI) en digital services.

Client-commerce

Lees verder

Smart data & kunstmatige intelligentie

Lees verder

Digital services

Lees verder

INHOUDSOPGAVE COMMERCIE, GROOTHANDEL EN INTERNATIONALE HANDEL