Smartification

Smartification

Wat houdt de megatrend smartification in?
De term ‘smartification’ betekent het ‘verslimmen’ van processen. Dit komt door de steeds verdergaande digitalisering en de toepassingsmogelijkheden die hierdoor ontstaan. Steeds meer apparaten in ons dagelijks leven zijn online verbonden, waardoor er een overvloed aan data beschikbaar is. Organisaties zetten deze data steeds slimmer in om enerzijds hun businessmodel te updaten en anderzijds een makkelijkere customer journey te verwezenlijken. Ook kun je met deze data bepaalde onderdelen van het werk automatiseren. Denk bijvoorbeeld aan administratief werk. Computers kunnen dankzij smart automation, computeralgoritmes en deep learning handmatige en cognitieve, routinematige taken automatiseren die mensen uitvoerden. Dit resulteert in meer tijd voor overige taken, zoals gesprekken met klanten of branding op verschillende verkoopkanalen. Smartification uit zich binnen de retail in de volgende macrotrends: client-commerce, smart data & kunstmatige intelligentie (KI) en digital services.

Client-commerce

Lees verder

Smart data & kunstmatige intelligentie

Lees verder

Digital services

Lees verder

INHOUDSOPGAVE RETAIL